Dla większości ludzi, którzy stosują suplementy diety Forever ogromną zagadkę stanowi Forever Nature's 18, który stanowi substytut 5 owoców i warzyw. W odniesieniu do niego najczęściej pada następujące pytanie: Co on daje?

Dietetycy już od dawna apelują, by każdego dnia zjadać 5 porcji warzyw i owoców, bo to ewidentnie wydłuża życie i czyni je znacznie zdrowszym. Niestety, wciąż z tym nie najlepiej w naszej społeczności, m.in. z tego powodu, że w większości zalecenie to w praktyce zdaje się być niewykonalnym. Przekonaj się, że to możliwe!
Zjadanie codziennie 5 porcji warzyw i owoców nie jest wcale jednoznaczne z tym, że człowiek ma zmienić się w roślinożercę przeżuwającego godzinami tony zieleniny. Zastosowanie się do postulatu dietetyków nie jest wcale takie trudne - wystarczy jedynie pilnować, by warzywo lub owoc był obecny przy każdym z 3 głównych posiłków i wchodziły w skład dwóch przekąsek.
Poznaj pięć powodów, które sprawiają, że należy jeść każdego dnia warzywa, owoce oraz pić soki.

Zawieś ten tekst w kuchni, tak aby był widoczny dla wszystkich członków Rodziny oraz by codziennie przypominał, dlaczego należy dbać o zdrowie:

Powód 1.
5 porcji warzyw i owoców – przy czym 1 porcję owoców można zastąpić szklanką soku owocowego (200 ml) – to doskonałe źródło substancji odżywczych, które jest zaspokaja dobowe zapotrzebowanie organizmu na witaminy i minerały, dostarczając tym samym energii i troszcząc się o dobre samopoczucie przez cały dzień.

Powód 2.
Jeżeli dbasz o linię, to zarówno owoce, jak i warzywa czy soki są dla Ciebie! Owoce i warzywa posiadają zwykle małą zawartość tłuszczu oraz Mało kalorii. Dlatego owoce oraz warzywa jedzone zamiast posiłków cechujących się wysoką zawartością tłuszczu a także dodatkiem cukrów może pomóc utrzymać właściwą wagę.

Powód 3.
Soki stanowią doskonałą alternatywę owoców i warzyw. Zamiast jabłka, banana bądź marchwi, możesz spakować dziecku do szkoły i zabrać ze sobą do pracy butelkę jakiegoś soku. Zdrowie potrafi mieć wygodną formę i mieć wyśmienity smak!

Powód 4.
Talerz mieniący się różnymi kolorami pobudza nie tylko wyobraźnię ale i apetyt. Każdy kucharz z prawdziwego zdarzenia jest świadom tego, że najpierw jemy oczami. Pobaw się kolorami na swoim talerzu! Reguła jest niezwykle prosta – im barwniej, tym lepiej!

Powód 5.

Owoce, warzywa oraz soki są po prostu pyszne!
Z pewnością większość z nas o ile nie wszyscy jesteśmy świadomi korzyści, jakie wynikają ze spożywania warzyw i owoców dla zdrowia. Ale czy wiemy, że dietetycy rekomendują jedzenie ich aż w ilości 5 porcji dziennie?
Zwykle jemy pewną ilość warzyw pod postacią sałatek do obiadu, jabłko albo jakieś występujące sezonowo owoce jako przekąskę w ciągu dnia i nasze sumienie jest spokojne, że odżywiamy się zdrowo. Tymczasem najkorzystniej dla naszego organizmu jest, kiedy na talerzu jako dodatek do innych potraw porcja warzyw pojawia się trzy razy w ciągu dnia, zaś porcja owocowa 2 razy.

Czym jest porcja?


Wiele osób ma problem ze zdefiniowaniem pojęcia 1 porcji warzyw i owoców. W celu zapewnienia sobie zdrowia, należy jeść przynajmniej pół kilograma warzyw oraz owoców dziennie, które powinny być podzielone na 5 porcji.
Porcja owocowa to np..:
średniej wielkości jabłko, gruszka
pomarańcza
0,5 grejpfruta
pół szklanki malin, porzeczek, truskawek, jagód, agrestu itp.
mała kiść winogron.

1 porcja owoców może zostać zastąpiona 1 szklanką soku, najlepiej pozbawionego cukru.

Porcja warzyw to dla przykładu.:
talerzyk surówki, warzyw gotowanych lub pieczonych, spory ogórek, pomidor, papryka itp.


Warzywa z puszek, mimo iż smaczne, nie mają na ogół takiej ilości walorów odżywczych, co surowe. Nie powinny więc być traktowane jako pełnowartościowa porcja.

Bomba witaminowa
Dlaczego dobrze jest jeść owoce i warzywa tak często? Ze względu na fakt, że stanowią niezastąpione źródło witamin oraz składników mineralnych, których brak uniemożliwia właściwe funkcjonowanie organizmu. Sam nasz organizm niestety nie jest w stanie ich wytwarzać ani gromadzić. Wyjątek stanowi witamina D, produkowana w wyniku oddziaływania promieniowania słonecznego. Większość owoców to bardzo wartościowe źródło witaminy C. Owoce pomarańczowego albo żółtego koloru, do których należą morele, brzoskwinie, albo śliwki są wyśmienitym źródłem beta-karotenu, który przekształca się w organizmie w witaminę A.
Mandarynki, pomarańcze, awokado i melony zawierają kwas foliowy, a banany witaminę B6.

Także warzywa stanowią drogocenne źródło witamin:
- witamina C:
kapusta, papryka, brukselka
- witamina E
brokuły, szparagi, szpinak, sałata

- witamina A
dynia, szpinak, marchew, botwinka
- witaminy z grupy B
kiełki soi, kukurydza.

Dobrze jest postawić na systematyczne jedzenie warzyw oraz owoców, by organizm przez cały dzień korzystał z występujących w nich cennych składników. Wyrabiaj zdrowe nawyki i w sobie, i w dzieciach. Zatroszcz się o to aby np. zawsze rano wypijać szklankę soku, na drugie śniadanie zjeść jabłko, w porze obiadowej obfitą porcję najlepiej surowych, opcjonalnie gotowanych warzyw, banana na podwieczorek, zaś na kolację miseczkę sałatki.

Bez limitu!

Inaczej niż niektóre owoce, które ze względu na dużą zawartość cukru są dość kaloryczne, warzywa nie tuczą. Ich cena jest dość niska, są, dostępne, charakteryzuje je duża różnorodność, mają dobry smak, można je zajadać do woli.
Podstawą jest systematyczność
Bez sensu jest zjadanie jednorazowe kilograma truskawek, śliwek albo pozostałych owoców albo wypijanie litra soku, tylko po to, aby mieć poczucie, że dostarczyło się organizmowi dzienną porcję witamin. Ważne jest, aby konsumować mniejsze porcje, ale za to systematycznie.


Jeżeli jednak zdarzy nam się zapomnieć któregoś dnia o obowiązku zjedzenia pięciu porcji warzyw i owoców, to przynajmniej miejmy na uwadze to, aby mieć zawsze przy sobie tabletki Forever Nature’s 18. To niezwykły produkt należący do kategorii suplementy diety Forever , który został stworzony przede wszystkim z myslą o tych wszystkich, którzy pragnęliby żyć zdrowo, lecz nie starcza im na to czasu, albo nie przepadają za warzywami i owocami. Zaledwie cztery tabletki suplementu diety Forever - Forever Nature’s 18 stanowią ekwiwalent antyutleniaczy zawartych w pięciu porcjach warzyw i owoców dziennie. Jabłka, winogrona, czarny bez, borówki amerykańskie, żurawiny, maliny i ekstrakt z pestek winogron wzmacniają układ immunologiczny.
Rutyna, której stanowią grapefruity, pomarańcze, cytryny i limonki, wpływa na właściwe funkcjonowanie aparatu ruchu i systemu krwiotwórczego, za to banany znane są z wysokiego stężenia potasu oraz pozytywnego oddziaływania na ciśnienie.
Kapusta, marchew, seler naciowy, kalafior, fasolka szparagowa cenione są ze względu na zawartość fitoskładników, które przyczyniają się do utrzymania dobrego zdrowia w wyniku eliminacji wolnych rodników. Kiwi, suszone śliwki, cukinia, czerwona papryka oraz pietruszka stanowią źródło witaminy C- jednego z najsilniejszych antyutleniaczy, oraz wspierają prawidłowe trawienie oraz zdrowie oczu.

aloe vera Forever